3. 6. 2006

Kompendium matematiky

K.M. Delventhal,A.Kissner, M.Kulick
vydalo: Universum
cena 459.- Kč ( bué)

Kompendium matematiky jsem původně zakoupila jako školní pomůcku pro mého pubertálního synka.

V obsáhlé knize je přehledně popsáno a vysvětleno za pomoci mnoha příkladů vše, co by měl student střední školy nebo průměrný zvídavec s humanitním vzděláním o matematice vědět.

Kapitoly:
Aritmetika a algebra, od úplných začátků až po počítání s komplexními čísly, což u psychologa navodí zajímavé asociace :)
Geometrie. Velmi pěkně a přehledně zpracované. Téma, např. kužel, krátký úvod, obrázky základní parametry, výpočty. Mé líné dítě bylo nadšeno, protože hned po prvním přečtení bylo schopno vypočítat povrchy, objemy, plášť a další. Nebylo třeba dalšího výkladu.
Další kapitola: matematická analýza. Funkce, posloupnosti, limita a spojitost funkce, diferenciální počet. Zkoumání průběhu funkce, integrální počet.
V další kapitole lineární algebra a analytická geometrie, tady už jsem pěkně tápala, ale styl výkladu mne nutil znova a znova číst a pochopit, o čem je řeč.
Poslední kapitola je věnována teorii pravděpodobnosti. Je to nesmírně zajímavé a vůbec tomu nerozumím:)
V kompendiu jsou všechny základní vzorce, příklady, symboly.
Kniha je určena pro studenty gymnázií a prvních ročníků vysokých škol, jakož i pro ostatní zájemce o matematiku. Matfyzáka nebo technika znudí, ale pro rodiče nematematiky je to pravý poklad. A dokázala nemožné- po letech jsem se dobrovolně vrátila k tomu, co jsem ve škole sice zvládala, ale s velkým odporem.

Zde aktuální poznámka, neboť tato recenze je starší. Od dob napsání jsem se matematice začala věnovat soustavněji a nacházím v této vědě čím dál tím větší zalíbení.

Technická: kniha má parametry učebnice, 714 stran, omyvatelné desky, kvalitní bílý papír, kvalitní sešití. Barevně zvýrazněné vzorce. Velmi přehledný systém.

Místo v mé knihovně: psací stůl

Žádné komentáře: